استراتژی بازاریابی اینترنتی


بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ امروزه در بین شرکت ها و مخاطبان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا همه شرکت ها از آن به عنوان یک ابزار مهم در کسب و کار خود استفاده میکنند. شرکت هایی موفق هستند که در این راستا برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند یا به شکلی برای کارخود استراتژی داشته باشند. دارا بودن تفکر استراتژیک برای مدیران این حوزه امری اساسی و مهم است.

مدیران موفق طبق مدل SWOT یا مدل قیف فروش استراتژی خود را تدوین و اجرایی میکنند. مدیران باید طبق مدل SWOT، قدرت ها، ضعف ها، تهدید ها و فرصت های کسب و کار خود را تدوین و برای آن برنامه داشته باشند.


دیجیتال مارکتینگ


طبق مدل SWOT هر شرکتی یا هر عملکردی در شرکت دارای 4 عنصر فرصت، تهدید، قدرت و ضعف میباشد. مدیران دارای تفکر استراتژیک باید طبق این مدل تهدید ها را به فرصت و ضعف را به قدرت یا وجه تمایز تبدیل کنند. برنامه های بلند مدت طبق این مدل طراحی و اجرا میشود. طبق مدل قیف فروش، تبلیغات اینترنتی باعث میشود User یا کاربران زیادی به سایت شما وارد شده و از آن دیدن کنند. سایت شما بیانگر هویت، محصولات، برنامه ها و کالا و خدمات شماست یا به اصطلاح تخصصی سایت شما باید UI و ax مناسب و خوبی داشته باشد تا مخاطب با نگاه اول متوجه حوزه فعالیت شما شود. در مرحله دوم کاربران یا User ها تعداد زیادی از سایت شما خارج شده و آن را می بندند. در مرحله بعدی تعداد کمی از User ها تبدیبل به member می شوند. Customer یا مشتری شاید 1درصد از بازدید کنندگان سایت شما باشند اما این رقم، رقم ارزشمندی است. شما باید بتوانید با برنامه ریزی استراتژیک و نگرش درست، اقدامات دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید. این بسیار با اهمیت است.



آکادمی کسب و کار نیکان - برگزار کننده دوره های عمومی و تخصصی دیجیتال مارکتینگ


021-88735952

021-88527793


منبع : www.nikanba.net