بازار ایران با وجود تغیرات و تحولات اخیر، کاملا دگرگون شده است. در این بازار فعالیت و کسب و کار با رقابت شدید همراه است. ایجاد مزیت رقابتی در بین رقبا کار سخت و دشواریست. معمولا شرکت ها از عملکرد یکدیگر کپی برداری کرده و همه به یک سبک فعالیت میکنند. ارتباط با مشتریان، نحوه فروش و خدمات پس از فروش، شیوه تبلیغات و برند سازی یکسان. با وجود این عوامل و عدم وجود خلاقیت و نوآوری میتوان گفت که هیچ مزیتی در بین شرکت ها دیده نمی شود. شرکت های کوچک و متوسط با بهره گیری از فضای دیجیتال به دنبال جذب بازار های جدید هستند. بازارهایی که مختص خودشان باشد و بتوانند در آنها مزیت رقابتی ایجاد کنند.
به چشم میخورد که شرکت های کوچک فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز فرایند های یکدیگر را کپی کرده و خلاقیتی به چشم نمی خورد. بهتر است به جای کپی و الگو برداری، سبک و شیوه ای خاص برای عملکرد شرکت خود در نظر بگیرند.
دیجیتال مارکتینگ در ایران به گونه ای شده است که همه با آن آشنایی کامل دارند و میدانند چگونه از آن استفاده کنند. شرکتی موفق تر است که حرفه ای و برنامه ریزی شده عمل کند. برنامه ریزی نیاز به آموزش دارد. آموزشی که در راستای خلق ایده جدید، رویکردی متفاوت و خلق ابزار های جدید باشد. دوره های دیجیتال مارکتینگ در ایران به شکل های مختلفی برگزار میشود اما دوره ای اثر بخشی بیشتری دارد که به صورت Case study و مهارتی برگزار شود. دوره های دیجیتال مارکتینگ در آکادمی کسب و کار نیکان به شکل کاربردی و مهارتی برگزار میشود. در این دوره ها سعی داریم با جدید ترین ابزار های تحت وب، بهترین عملکرد و جهش را برای شرکت ها ایجاد کنیم.