مشتری مداری و ارتباط موثر سازمان با مشتری
مشتری مهم ترین بخش یک بنگاه اقتصادی است . تمامی شرکت ها و کسب و کارها می کوشند تا مشتریان جدیدی یافته و خدمات یا محصولات خود را به آنان ارائه کنند . مشتری ها سلایق و عقیده های مختلفی دارند . در کنار نیازهای خود بخش اعظمی از رضایتمندی آنان ، استفاده از خدمات خوب و کیفیت مناسب است . یک مشتری برای هر سازمانی بسیاربا اهمیت است چون هزینه ی جذب مشتری جدید چند برابر هزینه ی نگه داشتن مشتری فعلی است .
یک شرکت مشتری مدار باید حتماً از سیستم ارتباط با مشتریان CRM استفاده کند .
به علاوه آن باید فرهنگ و تفکر ارتباط موثر با مشتری در سازمان جاری باشد . کارمندان و پرسنل هر شرکت باید حتماً قبل از استخدام ، آموزش های لازم در راستای مشتری مداری و ارتباطات را فرا گیرند .
مدیران شرکت ها باید علاوه بر آموزش نیروی انسانی خود ، از آنان نیز حمایت کنند تا بتوانند در راستای افزایش کیفیت سازمان موثر باشند .
مشتری خارجی اصطلاحاً مشتری های بیرونی شرکت هستند که جهت استفاده از محصولات و خدمات به شرکت مراجعه می کنند .
اما مدیران ، کارمندان را به چشم مشتری ندیده و در راستای رضایتمندی آنان تلاشی نمی کنند . قطعاً یک کارمند ناراضی نمی تواند ارتباط موثر برقرار کند . کارمندان باید تا حد معقول از شرکت و سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند راضی باشند تا بتوانند این رضایت را بر مشتری انتقال دهند .
پس مدیران به فکر آموزش و افزایش رضایتمندی کارمندان و مشتریان باشند .
آکادمی کسب و کار نیکان برگزارکننده ی دوره های فروش و مشتری مداری
. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
02188527792
02188735952
منبع : www.nikanba.net