بازاریابی الکترونیک چیست؟

 

تعاریف گوناگونی از بازاریابی الکترونیک (اینترنتی) وجود دارد که توسط صاحب نظران مختلف ارائه شده است. در ادامه به اهم این تعاریف می پردازیم.

به طور ساده،  بازاریابی الکترونیکی عبارت است از به کارگیری کانال های الکترونیکی(اینترنتی) ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیام های شرکت در راستای ورود به بازار. بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی آنلاین عبارت است از انجام فعالیت های بازاریابی از طریق سیستم های کامپیوتری به صورت عملی و آنلاین.

بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که عموماً بدین معنی است : دستیابی به اهداف مشترک از طریق برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا و یا استفاده از فناوری های دیجیتالی اینترنت.

همچنین اصطلاح بازاریابی الکترونیک نیز رواج یافته است که به کاربرد دامنه وسیعی از فناوری های ارتباطی شبکه از قبیل تلفن همراه و تلویزیون های دیجیتالی، به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی اشاره دارد.

اصطلاح دیگر، بازاریابی آنلاین است که به شرکت های بازاریابی عضو شبکه های لجستیک که حاوی جریانی از اطلاعات، کالاها، خدمات، تجارت و پرداخت ها و اعتبارات می باشند اشاره دارد.

بازاریابی اینترنتی، عبارت است از فرآیند ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان از طریق فعالیت های اینترنتی به منظور تسهیل در تبادل ایده ها ، کالاها و خدمات به نحوی که اهداف هر دو طرف را محقق سازد.


بازاریابی اینترنتی چیست