ابزار های بازاریابی اینترنتی

این دوره ها در آکادمی کسب و کار نیکان به صورت عمومی و حرفه ای برگزار می شوند در این دوره ها مخاطبان با الفبای بازاریابی اینترنتی آشنا و ابزارهای نوین آن را در کسب وکار خود به کار می بندند . شرکت ها باید توانایی جذب و نگه داشتن مخاطب را داشته باشند . دیجیتال مارکتینگ در این امر به آن ها کمک می کند . با دیجیتال مارکتینگ شما می توانید در کسب و کار خود جهش مثبت ایجاد کنید.

ابزارهای بازاریابی آنلاین به عبارت زیر هستند .

    • Google AdWords

      Google Analytics

      Social Marketing

      Content Marketing

      Email Marketing

      SEO

Google Adwords -1

به تبلیغات هدفمند و کلیکی گوگل گفته می شود. گوگل ادوردز به فروش بیشتر شرکت کمک می کند. در این روش دیجیتال مارکتینگ که هزینه دارد بسیار بازدهی بالایی برای شرکت دارد. از این روش می توانید سریعاً درآمدزدایی کنید و در نتایج جست و جوهای گوگل در راس نتایج خود را معرفی کنید. این روش نیازمند دانش و تخصص مارکتینگ است. چند فاکتور مهم وجود دارد از جمله کلمات کلیدی ساعات بازدید  نرخ تبدیل  صفحه ی ورود و ... که باید به بهترین شکل ممکن رعایت شود. مهم ترین هدف آموزش این دوره، هدفمندی تبلیغات و کاهش هزینه های آن در راستای افزایش بهره وری است.

Google Analytics -2

(تجزیه و تحلیل دیتاهای ورودی و خروجی توسط ابزارآنالیزور گوگل)

این ابزار و قابلیت به ما کمک می کند تا دیتاهای خروجی و ورودی را تجزیه و تحلیل کنیم. در این روش به سادگی می تواغن بازخورد کمپین اجرا شده را بررسی کرد . چه تعداد از افراد تبلیغ شما رو مشاهده کرده اند ؟ چه تعداد تبلیغ شما را باز و کلیک کرده اند؟ چه تعداد به مدت چه زمانی درصفحه ی فرود سایت شما ماندگار شدند؟

این آمارها باعث می شود در اجرای کمپین های بعدی مشکلات را بررسی و عارضه یابی کنید و در نهایت تبلیغ بعدی را ارائه کنید. گاهاً مخاطبان با این مسئله مواجه می شوند که آیا نیاز به استفاده از این ابزار است؟ در حالی که برای ما بازخورد تبلیغات را می توان از نظر ورودی مالی سنجید؟

در پاسخ باید بگوییم که 100% لازم است. یک کمپین قرار نیست فقط فروش را افزایش دهد. بلکه باید بتواند جایگاه سایت را در نتایج گوگل تثبیت کند. باید بتواند برندسازی دیجیتال انجام دهد. باید بتواند از الگوهای رفتاری مشتری استفاده کند تا بازخورد بهتری داشته باشد. باید بتواند از الگوهای  رفتاری مشتری استفاده کند تا بازخورد بهتری داشته باشد. باید توانایی ماندگاری مخاطب در صفحه ی مد نظر را داشته باشد و ...

در نهایت می توان گفت که ابزار  Google Analyticsبسیار مهم و برای تمامی سایت ها قابل استفاده است.

3- بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی Social Marketing 

 (بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مدیریت آنها)

امروزه با توجه به نیاز مخاطبان، شرکت ها باید در تمامی بخش های دیجیتال حضور موثر و فعال داشته باشند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی Social Media بسیار موثر در جذب مخاطب و رضایت آنان است .

Google Plus – Facebook – Linkedin – Inestegram  و Telgram  بسیار با اهمیت و برای بازدید سایت، محبوبیت های موتورهای جست و جو و سئو(SEO) تاثیرگذار هستند. در این دوره نحوه مدیریت مطالب در شبکه های اجتماعی و نحوه ی انتشار آن ها را آموزش می دهیم. نحوه ساخت ربات  نحوه درج مطلب  نحوه ی برنامه ریزی تبلیغات  نحوه فروش و ...

4- SEO

بهینه سازی سایت ازنظر محتوایی بسیار با اهمیت است. همه در تلاشند تا سایت خود را با الگوریتم های گوگل همگون سازند. بهینه سازی سایت در دو بخش خلاصه می شودو

-          بهینه سازی از نظر کد نویسی

-          بهینه سازی از نظر محتوایی

 :A بهینه سازی کدنویسی: کدهای سایت از جمله CMS  و Java باید با در نظر گرفتن سئو نوشته شوند. هر چند امروزه بیشتر سایت ها از Words و joomla استفاده می شود. این دو پلت فرم یا قالب آماده، با تمامی الگوریتم های گوگل همخوانی دارند. با در نظر گرفتن آماده بودن قالب ها برای معرفی به گوگل، سئوی محتوایی اهمیت بیشتری دارد.

 :B  سئوی محتوایی: محتوای سایت باید به روز، بهینه، دارای چگالی مناسب و لینک های مرتبط باشد. در سئوی محتوایی باید خوراک سایت را با تمامی آیتم های گوگل به روز رسانی کرد. سایت هایی ارزش بیشتری دارند که محتوای مناسبی داشته باشند. امروزه پادشاه بازاریابی اینترنتی محتواست ومحتوایی که از نظر کمی و کیفی دارای کیفیت باشد و بتوان آن را به عنوان یک الگوی مناسب تعریف کرد با اهمیت است.

 

5 - Content Marketing :

بازاریابی محتوا امروزه بسیار با اهمیت است. محتوا پادشاه بازاریابی و مهمترین ابزار بازاریابی اینترنتی است. تا محتوایی نباشد بازاریابی اینترنتی معنایی ندارد. تولید محتوا را باید شرکت ها در راستای کار، محصول، مشتریان و مخاطبان خود تهیه کنند.

محتوایی که علاوه بر دید تبلیغاتی، جنبه اطلاع رسانی هم داشته باشد. اطلاع رسانی های مفید در راستای افزایش Member

محتوا را باید طبق برنامه ریزی های از قبل مشخص شده تولید و منتشر کرد. 

محتوا می تواند به بخش های زیر تقسیم شود :

محتوای تصویری : عکس - پوستر - موشن گرافیک - بنر های تبلیغاتی - اینفوگرافیک و ...

محتوای متنی : متن های تبلیغاتی و هر چی محتوا به شکل متن که اطلاعات در باره شرکت، محصول، خدمات و ...

 

Email Marketing :

ایمیل مارکتینگ یا خبرنامه می تواند بازدید کننده مستقیم به صفحه مد نظر شما (صفحه فرود) انتقال دهد. در ایمیل مارکتینگ باید در نظر داشت که تعداد مکرر و بدون برنامه ارسال آن، مخاطب را اذیت می کند. در تهیه خبرنامه می توان از محتواهای آموزشی، اطلاع رسانی و اخبار استفاده کرد. 

خبرنامه را می توان در برنامه های روزانه و هفتگی، با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان ارسال کرد و بازخورد آن را بررسی کرد.